Superland onderzoekt hoe mensen elkaars verhaal beter kunnen gaan begrijpen. Die kennis wordt op een bijzondere manier verworven, door tijdelijke vestigingen van Superland te openen op de locaties waar het in het onderzoek om draait.

 

Wanneer Superland de voedselketen onderzoekt, gebeurt dat niet van achter een bureau maar voor de deur van de supermarkt of bij de boer. Zie bijvoorbeeld Superland, de grootste niet bestaande supermarkt van Nederland. 

Wanneer er een nieuwe wijk wordt gebouwd en  de  toekomstige buren nog geen idee hebben wat ze ervan moeten denken, opent Superland een vestiging op de bouwplaats. 

Als Superland de kracht van ideologieën wil onderzoeken en wil ontdekken waarom de ene partij populistisch wordt genoemd en de ander idealistisch, dan komt er een tournee. Met een nog ongeschreven boek gaat Superland op pad, om het gesprek te voeren dat nog niet is gevoerd en vooral hoe het de mensen meer gaat interesseren dan het nu doet.

Lees hier meer over dit recente project 'De grootste niet bestaande ideologie van Europa'.

Met behulp van film, lezingen, coaching en gastoptredens bij conferenties, worden de opgehaalde inzichten gedeeld en benut. De ervaring leert dat dit voor stakeholders vaak een fris geluid is omdat er regelmatig weinig aandacht blijkt te zijn geweest voor de frisse blik vanuit de praktijk.


Superland is dus daar waar het ertoe doet: midden tussen mensen. 


Dit platform wordt ondersteund door het VriendenLoterijfonds en het Mondriaanfonds voor kunst en erfgoed