Als je een boer vraagt hoe het agrarische vraagstuk moet worden opgelost krijg je een boeren oplossing.

Als je het een milieu-activist vraagt, krijg je een actie en als je het een supermarkt-eigenaar vraagt ook.

Als je het aan iedereen vraagt krijg je misschien een werkelijke verandering.

Is het echt zo dat er boeren worden afgeknepen door de grote ketens die voedsel bij ze kopen? 

Waarom denken supermarkten dat we altijd minder willen betalen? Is er geen betere reclame te verzinnen dan 'goedkoop zijn'?

We denken al snel dat eten duurder wordt als alle betrokkenen eerlijk worden beloond maar is dat wel zo?

Moet er in Nederland een FAIRTRADE label komen voor de agrarische sector? 

Kiest de consument te vaak voor de makkelijkste weg of zijn er nog geen echte, praktische alternatieven?

 

Nederland zou in ieder geval een Superland zijn als iedereen beter wordt van hoe we ons voedsel produceren, kopen en verkopen.

 

De voedselmarkt draait om vraag en aanbod. Het aanbod kennen we zo langzamerhand wel, maar Superland zoekt samen met anderen uit wat de beste 'vraag' nou eigenlijk is en of we die moeten stellen aan supermarkten, boeren of onszelf.

Wanneer de juiste vraag bij de juiste partij terecht komt, zou het juiste aanbod vanzelf moeten volgen.

 

Superland is een niet bestaande supermarkt en heeft dus makkelijk praten.

En dat is ook precies de bedoeling. Makkelijk praten en vrij denken om verder te komen.